Să facem nani bun zic....


         Viața de student a adus pe lângă toate noile schimbări un consum crescut de energie. Am nevoie de un somn mai odihnitor pentru a putea face față.Iar dacă doresc să „răzbesc” și să fiu „treaz și atent” la cursuri, trebuie să iau măsuri. Fără acțiune, de orice fel, nu există rezultate.
         Așa că am început să aplic unele strategii, ori din ce am citit ori din ce am auzit sau mi s-a recomandat.

              Programul regulat
        Asta înseamnă ca în fiecare seară, să te culci la cam aceeași oră și să te trezești tot cam la aceeași oră.Se formează un așa numit ceas biologic, care reprezintă o „dozare de energie”. În cantități mai mari în anumite perioade ale zilei și mai mici în altele, sunt așa numitele ritmuri circadiene.
         
             Mai bine mai devreme, decât mai târziu
       Acum îți spun sincer că nu am un studiu prin care să-mi susțin această afirmație. Dar ce știu e că somnul înainte de ora 12 e cel mai bun.O explicație pe care o spun cu multă precauție e că între orele 22 – 1 nivelul de melatonină e mai ridicat.Ideal, zic eu, e ora 10 ca oră de culcare, asta dacă ești o persoană care nu e foarte productivă seara.
         
             Expune-te la lumină naturală
       Melatonina e acel hormon care ne induce somnul. Lumina semnalează creierului scăderea secreției acestui hormon și ne face să nu ne simțim somnoroși.Așadar, pentru un somn bun, pentru a adormi, e bine să avem melatonină mai multă (deci întuneric), iar pentru a nu fi somnoroși, melatonină mai puțină (deci lumină).
       În cartea „How to sleep well and have more energy than you ever had before” a lui Kacper Postawski se spune că e bine ca în timpul zilei să te expui la lumină naturală deoarece va scădea secreția melatoninei, iar cu cât va scădea mai mult în timpul zilei, cu atât va crește mai tare în timpul nopții și vei adormi mai ușor.
       De aceea nu purta ochelari de soare, numai chiar dacă e nevoie, pentru a avea nu te simți somnoros în timpul zilei și pentru a adormi ușor seara.
           
                 Cât să dorm?
       În medie, adulții au nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte, primele 4 fiind cele mai importante deoarece atunci somnul e cel mai profund.

   P.s : 1. Fă sport – nu are rost să mai spun de ce, doar să nu-l faci seara înainte de culcare, pentru că are efectul de „înviorare”
          2. Nu folosi somnifere, cu timpul duc inevitabil la insomnie și pot fi chiar fatale, pentru oamenii care suferă de forme severe de apnee (oprirea respirației în timpul somnului datorită relaxării prea puternice a mușchilor gâtului sau întreruperea „semnalului” de la creier la diafragmă pentru a întreție reflexul respirator)

Comentarii

  1. Foarte greu de pus in practica asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ideea....greu de aplicat

    RăspundețiȘtergere
  3. Ms fain si te mai astept in vizita :P o zi faina

    RăspundețiȘtergere
  4. In legatura cu schimbul de link si mie mi-a trecut prin cap cand am intrat pe blogul tau sa te intreb daca vrei sa facem schimb:))
    Ciudat nu?
    Sunt de acord si poti sa ma treci cum vrei tu:d

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi cer scuze dar nu pot sa te trec cu ce nume vreau eu:(
    Doar numele blogului se pune:(

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu este greu sa ai un program bun de somn,este mai greu sa te detasezi de lucrurile care te impiedica sa faci acest program,gen:meciuri de fotbal,seriale,proiecte la facultate,petreceri foarte dese pana pe la ora 5 si multe altele(nu si momentele care aduc placere unui cuplu:P).In medie o persoana trebuie sa doarma in jur de 8-11 ore pentru ca a doua zi sa fie odihnit.Probabil cand o sa avem 50-60 de ani o sa respectam si programul tau de mai sus.
    Intr-o noapte am dormit o ora si jumatate,de la 5-6:30 si vreau sa iti spun ca m-am odihnit asa de bine de parca dormeam de 8 ore:))

    Ps:nani bun!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am inteles Denisa, nu-i asta o problema era doar un moft de al meu sa ma treci asa .... te-am trecut si eu in lista de "recomandati" :))

    RăspundețiȘtergere
  8. In general respect acesti pasi, dorm cam pana in ora 12, dorm cam 8 ore, dimineata nu ma trezesc mai tarziu de ora 08.00-08.30, iar organismul si-a facut deja un program :D
    Cat despre sportul de seara, stiam ca dormi mai bine si te simti mai odihnit dimineata, chiar si eu ma simteam mai bine cand faceam sport seara :| acum nu mai fac deloc...

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa alergi seara e recomandat pana in ora 6-7 (cardio in general) dar daca exagerezi are rol de inviorare si ai sa adormi mai greu....:P

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

~ Parerea ta conteaza pentru mine ~

Postări populare de pe acest blog

Să impozităm zic...

Manual de întrebuinţare a iubitei

Publicul reacţionează doar la lucruri „ieftine“, care fac rating. (Horaţiu Mălăele)